15. února 2018

Zaklínač: Poslední přání |review|

Vítám Vás u nové knižní recenze,
dneska jsem si pro Vás připravila recenzi na knihu Zaklínač: Poslední přání od autora Andrzeje Sapkowsiho. Myslím si, že skoro každý o něm slyšel minimálně jako o hře. Zaklínač je -dovolím si říct- jedním z nějvětších fenoménů. K Zaklínači jsem vždy měla neutrální postoj. Kluci ze školy si tahali knížky na hodiny a mě jejich šílenství nikdy neuchvátilo. Nicméně o Vánocích dostala bráchova přítelkyně celý set těchto knih a brácha mě přemluvil, abych dala Zaklínači šanci, tak se jdeme podívat, jak dopadl :)

Zaklínače jsem četla jako e-book, a i když většinou e-booky nedočtu, tak jsem mu dala šanci a dočetla ho dokonce.

Poslední přání je soubor několika povídek, kde se seznamujeme s Geraltem z Rivie a jeho prací zaklínače a poznáváme různé ''potvory'', které obližují obyvatelům měst. Vše je napsané velmi podrobně, ale přesto čtivě. Ukazuje dobré i špatné vlatnosti lidí, i ''potvor''. Zaklínač se vždy pečlivě rozhoduje, co vše je pravda, a jestli zrůdu zabít nebo ne. To se mi na něm líbí. Neskočí hned po penězích, ale snaží se se zrůdou navázat kontakt. V povídkách se představují hlavní postavy a ke každé se váže příběh, jak se s Geraltem setkali. V povídkách se nám odhaluje Geraltova minulost a dozvíme se i něco málo o jeho výcviku a přívěsku vlčí hlavy, který neustále nosí u sebe.

Jak jsem již napsala v knize najdete od všeho něco - je tam akce, důvtip, vážnost a nějaké ty lechtivé scény (kterých je skutečně malinko, spíše náznaky). Myslím si, že pro milovníky fantasy je to ideální kniha, prootže si na ní každý najde něco. V některých povídkách jsem poznávala i pohádky, které jak jsem se později dozvěděla Andrzej často používá. Většinu jeho přběhů staví na legendách. V povídkách se objeví bazilišek, čarodějice, ale ttřeba i obyčejný trubadúr Marigold, který hraje na loutnu a je Geraltův dobrý přítel. Nemyslím si, že to je špatná knížka, naopak se mi hrozně líbí a přečetla jsem ji během několika dní. Už teď čtu druhý díl a jsem na něj velmi zvědavá. :)

zdroj

Autor: Andrzej Sapkowski
Název: Zaklínač: Poslední přání
Serie: Zaklínač
Počet stran: 342
Žánr: Fantasy
Anotace: Zaklínač, ošlehaný muž bez věku, jehož bílé vlasy nejsou znakem stáří, ale mutace, kterou musel podstoupit. Placený i dobrovolný likvidátor prapodivných tvorů: mantichor, trollů, vidlohonů, strig, amfisbain – pokud ovšem ohrožují lidský rod; v takovém případě zabíjí i bytost zvanou člověk. Prvotřídní, skvělý bojovník, který není neporazitelný ani nezranitelný – naopak, téměř z každého dobrodružství si odnáší další šrámy na těle i na duši. (Zdroj)
0